Retkimerkit

Suomen Melonta- ja Soutuliiton retkeilymerkit on tarkoitettu tunnustukseksi retkimelontaharrastuksesta sekä keinoksi tämän harrastuksen herättämiseksi ja ylläpitämiseksi.

Seura voi hakea jäsenilleen merkkiä sivun alalaidassa olevalla lomakkeella. Lisätiedot ja tarkemmat ohjeet saa liiton toimistosta.

Retkimerkit ja perusteet

Pronssimerkki

Saamiseksi vaaditaan, että retkeilijä on melontakauden aikana melonut vähintään 150 km retkillä, joista vähintään yhden tulee olla 40 km:n pituinen ja sisältää yöpymisen.

Hopeamerkki

Saamiseksi vaaditaan, että retkeilijä on yhden  melontakauden aikana melonut vähintään 300 km retkillä taikka useampien melontakausien aikana vähintään 750 km, sisältäen yhden vähintään 150 km:n pituisen retken. Jokaisen retken tulee olla vähintään 40 km:n pituinen sisältäen retkeilyhenkisen yöpymisen.

Kultamerkki

Saamiseksi vaaditaan, että retkeilijä on yhden  melontakauden aikana melonut vähintään 800 km retkillä taikka useampien melontakausien aikana vähintään 2000 km, sisältäen yhden vähintään 150 km:n pituisen retken. Jokaisen retken tulee olla vähintään 40 km:n pituinen sisältäen retkeilyhenkisen yöpymisen.

Valiomerkki

Saamiseksi vaaditaan, että retkiä on tehty vähintään 3500 km, sisältäen yhden vähintään 150 km:n pituisen retken. Jokaisen retken tulee olla vähintään 40 km:n pituinen sisältäen retkeilyhenkisen yöpymisen.

Suurmestarimerkki

Saamiseksi vaaditaan, että retkiä on tehty vähintään 6000 km, sisältäen yhden vähintään 150 km:n pituisen retken (todistettava reittiselostus luovutettava liiton toimihenkilöille). Jokaisen retken tulee olla vähintään 40 km:n pituinen sisältäen retkeilyhenkisen yöpymisen.

Suurmestarimerkki + 1 lisätimantti

Edellisen lisäksi retkiä vähintään 6000 km.

Suurmestarimerkki + seuraavat lisätimantit

Edellisten lisäksi kultakin seuraavalta 3500 km:ltä yhdellä lisätimantilla varustettu suurmestarimerkki.

Merkkien hinnat

Pronssi-, hopea- ja kultamerkit 25€/kpl

valiomerkki- ja suurmestarimerkki 30€/kpl

suurmestarimerkki + 1 lisätimantti 40€/kpl