Lisenssit

Kilpailuihin osallistuva tarvitsee kilpailulisenssin

Lisenssi antaa sinulle oikeuden kilpailla melonnan ja soudun kilpailuissa. Se on pakollinen kilpailutoimintaan osallistuvalle melojalle ja soutajalle. Yhdellä lisenssillä voi kilpailla kaikissa melonnan ja soudun lajeissa pl. sisäsoutulisenssi, joka on tarkoitettu vain sisäsoutuun. Valitse oma päälajisi lisenssiä lunastettaessa.

Sisäsoutulisenssin voi lunastaa myös Melonta- ja Soutuliiton jäsenseuraan kuulumaton liikkuja. Muut lisenssimuodot vaativat Melonta- ja Soutuliiton jäsenseuran jäsenyyden.

Uuden lisenssikauden 2023 lisenssin voit lunastaa Suomisport-palvelusta (19.12.2022 alkaen).

Lisenssin kaudelle 2024 voi lunastaa 1.1.2024 lähtien Suomisportissa. Lisenssien tiedot päivitetään Lisenssit 2024 sivulle vielä ennen joulua.

Lisenssi- ja vakuutushinnat 2023

Lisenssin hintaSporttiturva-vakuutusYhteensä
Kilpailulisenssi A44 €22 €66 €19 vuotta täyttäville ja vanhemmille
Kilpailulisenssi B120 €9 €29 €12-18-vuotiaille
Kilpailulisenssi B220 €9 €29 €11-vuotiaille ja nuoremmille (Sporttiturvassa ei omavastuuta)
Sisäsoutulisenssi44 €14 €58 €Vain sisäsoutuun tarkoitettu lisenssi  *)
Kertalisenssi24 €14 €38 €Kertalisenssi on kisakohtainen eli oikeuttaa osallistumaan yhteen määrättyyn kilpailuun **)

*) Sisäsoutulisenssillä ei voi osallistua muihin kuin sisäsoutukilpailuihin. Sisäsoutulisenssin voi lunastaa jäsenseuraan kuulumaton, jolloin seuravalikosta seuraksi valitaan ”Sisäsoutulisenssi”. Mikäli kuulut Melonta- ja Soutuliiton jäsenseuraan, lunasta sisäsoutulisenssin sijaan kilpailulisenssi, joka mahdollistaa kilpailemisen myös kesäkaudella.

**) Esimerkiksi: jos haluat osallistua 2 km ja 10 km lähtöihin, pitää molempiin ostaa kertalisenssi 2 x 38€. Lisenssiä lunastettaessa on merkittävä, mihin kilpailuun osallistuu. Tämä kohta on pakollinen, ennen kuin pääsee siirtymään lisenssin lunastamiseen.

Lisenssin haltijalla tulee olla kilpaurheilun kattava tapaturmavakuutus. Suomen Melonta- ja Soutuliiton vakuutuskumppani on Pohjola Vakuutus ja lisenssin oston yhteydessä on mahdollisuus ostaa Sporttiturva-vakuutus.

Vuoden 2023 lisenssin voit lunastaa tästä (19.12.2022 alkaen)

Suomisport ohjeita

Suomisport-pikaohje lisenssin ostamiseen

Sporttiturva-vakuutus

Vakuutus

Sporttiturva-vakuutus (06-21915) tulee voimaan 1.1.2023. Mikäli sinulla on ollut lisenssi ja vakuutus kaudella 2022, vakuutus jatkuu katkeamatta, mikäli maksu on maksettu joulu-tammikuun aikana. Mikäli lisenssi lunastetaan myöhemmin, vakuutus on voimassa maksupäivästä klo 24.00 tai maksuhetkestä, mikäli suorituksesta on esittää maksutosite, josta käy ilmi maksuaika. Vakuutus päättyy 31.12.2023. Lunasta lisenssi ajoissa, sillä vakuutus on voimassa myös harjoituksissa.

Linkki vakuutusehtoihin / koko kauden lisenssit (1.1.2023 alkaen)

Linkki vakuutusehtoihin (vakuutusnumero 06-221915) / kertalisenssi (1.1.2023 alkaen / tapahtuma)

Sattuiko vahinko?

Ota yhteys terveysmestariin. Lisätietoja täältä.