Suomalaissoutajia opiskelijoiden MM-kilpailuihin

4.9.2012

Yksitoista ampumaurheilijaa ja viisi soutajaa edustaa Suomea Kazanissa, Venäjällä tällä viikolla järjestettävissä OMM-kilpailuissa. Yhdessä viime viikolla ilman suomalaisosanottajia käytyjen opiskelijoiden ratamelonnan MM-kisojen kanssa ampumaurheilu- ja soututapahtumat ovat tärkeä testi vuoden 2013 kesäuniversiadeihin valmistautuvalle kisaorganisaatiolle.

Suomen soutujoukkueen paras saavutus Unkarin OMM-kilpailuissa kaksi vuotta sitten oli Juho Karppisen neljäs sija. Tällä kertaa A-finaalipaikkaa lähtee hakemaan naisten yksikössä Juhon sisko Eeva Karppinen, naisten kaksikossa Sanni Jyrkkänen ja Nea Toivanen sekä miesten kevyessä kaksikossa veljekset Joonas ja Juho-Pekka Petäjäniemi.

12. opiskelijoiden soudun MM-kisat; Kazan, Venäjä 7.-9.9.2012

Naiset, yksikkö

Eeva KarppinenLund UniversitetNesteen Soutajat

Naiset, kaksikko

Sanni JyrkkänenTurun amkTurun Soutajat

Nea ToivanenItä-Suomen yoTakon Soutajat

Miehet, kevyt kaksikko

Joonas PetäjäniemiTampereen yoTakon SoutajatTampereen UA
Juho-Pekka PetäjäniemiTurun yoTakon SoutajatTurun Seudun UA

Joukkueenjohtaja: Pekka Petäjäniemi, puh. 0500 490940

Valmentaja: Marjaana Risku

Kisasivut: http://www.kazan2013.ru/en/test_competition_rowing.html

Kansainvälisen opiskelijaurheiluliiton FISU:n alaisia opiskelijoiden MM-kilpailuja järjestetään joka toinen vuosi lajeissa, jotka eivät kuulu universiadien vakituiseen lajiohjelmaan. Vuonna 2012 opiskelijoiden maailmanmestaruuksista kamppaillaan 28 lajissa. Osallistumisoikeus opiskelijoiden MM-kisoihin on 17-28 -vuotiailla korkeakouluopiskelijoilla. Suomalaisurheilijoiden osallistumisesta opiskelijoiden MM-kisoihin vastaa Opiskelijoiden Liikuntaliitto yhdessä asianosaisen lajiliiton kanssa.

Lisätietoa opiskelijoiden MM-kilpailuista: http://www.opiskelijaliikunta.fi/OMM-kisat