Usein kysyttyä lisensseistä

Mikäli alla olevien kysymysten avulla et saa vastausta, laita sähköpostia toimisto@smsl.fi. Haastavemmissa tapauksissa ohjaamme olemaan yhteydessä Suomisportin infoon info@suomisport.fi

Miksi minun pitää syöttää henkilötunnukseni järjestelmään?

Henkilötunnuksen avulla palvelu identifioi yksiselitteisesti rekisteröidyt henkilöt. Identifiointi on rekisteröityjän oma etu, sillä näin palvelu tunnistaa henkilön ja varmistaa, ettei oma henkilöllisyys mene sekaisin toisen rekisteröityjän kanssa. Henkilötunnuksen kerääminen yksiselitteiseen identifiointiin on palvelussa tarpeellista ja lainmukaista. Henkilötunnus näkyy vain rekisteröityjälle itselleen sekä Suomisport-järjestelmän pääkäyttäjälle mahdollisten virhetilanteiden korjaamista varten.

Miten ostan lisenssin lapselleni?

Alaikäisen huoltajana sinun tulee luoda itsellesi profiili Suomisportiin. Sen jälkeen voit täydentää lapsen tiedot järjestelmään ja ostaa palvelussa lisenssin lapsellesi.

Minulla on urheiluvakuutus, joka kattaa myös kilpaurheilun, pitääkö minun ostaa vakuutus?

Ei. Jos oma vakuutukseksi kattaa kilpaurheilun, se on riittävä. Tarkistathan kuitenkin, että vakuutuksesi on voimassa lajissasi ja kilpaurheilussa.

Miten saa kilpailulisenssin voimaan ilman Suomisporttiin kirjautumista?

Kaikki lisenssit hankitaan Suomisport-palvelun kautta eli kirjautuminen on välttämätöntä.

Välitetäänkö tietojani markkinointitarkoituksiin kolmansille osapuolille?

Rekisteröity voi halutessaan antaa suostumuksensa tietojen käyttämiseen kolmansille osapuolille suoramarkkinointiin. Mikäli et ole antanut suostumustasi, tietojasi ei välitetä.

Minulla ei ole käytössä sähköpostiosoitetta tai matkapuhelinnumeroa, miten kirjaudun järjestelmään?

Suomisporttiin voidaan luoda profiili ilman puhelinnumeroa tai sähköpostiosoitetta, mutta tuolloin liikkuja ei pääse kirjautumaan omaan profiiliinsa eikä näin ollen hallinnoimaan omia tietojaan. Ota yhteys tässä tapauksessa liiton toimistoon.

Minulla on salainen puhelinnumero, miten toimin?

Voit rekisteröityä järjestelmään sähköpostiosoitteesi kautta.

Minulla on turvakielto, miten toimin?

Turvakiellon omaava henkilö voi olla yhteydessä Suomisportin asiakaspalveluun suomisport(at)olympiakomitea.fi

Olen syöttänyt virheellisiä tietoja järjestelmään ja haluan korjata / poistaa sieltä tietojani, miten toimin?

Pääset itse hallinnoimaan ja tarkastelemaan tietojasi kirjautumalla omaan Suomisport-profiiliisi. Voit olla myös yhteydessä ylläpitoon suomisport(at)olympiakomitea.fi

Minulla ei ole käytössäni verkkopankkia tai luottokorttia, miten toimin?

Mikäli käyttäjällä ei ole verkkomaksumahdollisuutta, voit pyytää liiton toimistolta maksutiedot maksamisesta suoraan pankkitilille. Tällöin maksu ei kirjaudu heti Suomisportiin, vaan vasta maksun näkyessä liiton tilillä. Huom! Tämä voi viedä useita päiviä riippuen maksajan pankista ja maksupäivästä.