Uusi puuvenejaos astui remmiin 20.10.2013...

4.11.2013

Jäsenten esittely ja tehtäväkuvat löytyvät osoitteesta: http://www.melontajasoutuliitto.fi/lajit/puuvenesoutu/puuvenejaoston-yhteystiedot/. Joulun alla ilmestyvässä Melonta ja Soutu -lehdessä voit tutustua heihin paremmin.

Alkajaisiksi uusi jaos hyväksyi 'Puuvenejaoksen toimintaohjeen'. Siihen on kirjattu Suomen melonta- ja soutuliiton puuvenejaoksen käytäntöjä. Siinä määritellään mm. jaoksen kokoonpano ja tehtävät sekä SM- kilpailujen kalenterirunko. Tarkoitus on, että se toimii jäsenille muistilistana ja sitä täydennetään tarvittaessa.

Liiton hallitukseen päätettiin esittää Pekka Mukulaa, kilpailu- ja valmennusvaliokuntaan Paavo Salosta sekä koulutus- ja olosuhdevaliokuntaan Marika Laaksosta.

Kesän 2015 SM- kilpailukalenteri julkaistaan puuvenesoudun kotisivuilla.

Vuoden 2016 kisakalenteria, sarjoja, seuraliigaa ja veneluokkia pohtimaan asetettiin Pentti Soinin vetämä työryhmä. Marraskuun 2013 aikana se tekee esityksen jaostolle ja seurojen kommentoitavaksi esitys tulee vuoden 2014 alussa.

Perämies- ja tuomarikoulutuksia järjestetään tarpeen mukaan niin, että kursseja on tarjolla koko maata kattavasti varsinkin SM-kisajärjestäjiä ajatellen.

Soutajien talvileiri järjestetään yhdessä olympialuokkien kanssa 10.- 12.1.2014, paikkana Kisakallio. Leirille voi ilmoittautua täällä. Tervetuloa mukaan kaikki yli 16 v. soutajat.

Kotiratasoudut starttaavat jälleen. Markkinoinnin tueksi uudet esitteet nuorille, opettajille ja seuroille ovat työn alla. Niihin tulee ohjeet kisojen järjestämisestä ja aikataulut. Loppuhuipennus järjestetään Tampereella Takon Soutajien tiloissa huhtikuussa 2014.

Seuraliigalaskelman 2013 tulokset julkaistaan puuvenesoudun kotisivuilla.

Seuraliigan jatko on ollut puuvenejaoksen pohdinnan alla. Nykyinen seuraliiga jatkaa entisen mukaisena, mutta vuoden loppuun istuva työryhmä pohtii sen rinnalle myös muita palkitsemismuotoja.