Tutustu lehteen

Melonta ja soutu -lehti on lakkautettu kesällä 2018. Syynä on lehden heikko kannattavuus.

Kuten monen muunkin paperilehden, Melonta ja Soutu -lehdenkin levikki oli laskenut ja lehti oli kääntynyt tappiolliseksi. Tästä syystä liiton hallitus on joutunut tekemään päätöksen lehden tekemisen lopettamisesta. Parhaimmillaan lehden tilaajamäärä oli lähes 5 500, silloin toki Meloja-lehtenä, kun v. 2018 alussa tilaajia oli alle 2000. Lehden suosio on hiipunut ja muut median muodot ovat pystyneet välittämään melojia ja soutajia kiinnostavia tarinoita ja uutisia perinteistä lajiliiton paperilehteä innostavammin. Lehden tekeminen vapaaehtoisten kirjoittajien ja liiton toimiston varassa on ollut työlästä.

Vuoden 2018 aikana ilmestyi kaksi numeroa: ilmestymispäivät ovat 2.3. ja 11.5. Vuoden 2018 alusta lisenssiurheilijat eivät saa alkuvuoden lehtiä painettuina, vaan sähköisenä selailuversiona. Muille tilaajille lehti tulee normaalisti paperisena kotiin kannettuna.

Ei kuitenkaan hätää, melonnan ja soudun uutisointi ei lehden lopettamisesta huolimatta lopu. Painetun lehden sijasta tullaan panostamaan verkossa tapahtuvaa viestintää. Viestinnässä käytetään erilaisia sähköisiä kanavia.

Seurat jotka ovat viime keväänä tilanneet jäsenilleen lehden vuodeksi eteenpäin, heidän tilauksensa päättyy normaalisti lehden viimeiseen numeroon 11.5.2018.

Melonnan jäsenseurojen osoitteenmuutokset sekä lehteen liittyvät kysymykset toimitetaan osoitteeseen: toimisto@smsl.fi