Lisenssit

Lisenssi on pakollinen kilpailutoimintaan osallistuville

Lisenssi antaa sinulle oikeuden kilpailla melonnan ja soudun kilpailuissa. Se on pakollinen kilpailutoimintaan osallistuvalle melojalle ja soutajalle. Yhdellä lisenssillä voi kilpailla kaikissa melonnan ja soudun lajeissa.

Lisenssin voit lunastaa Suomisport-palvelusta.

Lisenssivaihtoehdot ja -hinnat vuonna 2019

Lisenssin hintaSporttiturva-vakuutusYhteensä
Kilpailulisenssi A34 €17 €51 €19 vuotta täyttäville ja vanhemmille
Kilpailulisenssi B114 €9 €23 €12-18-vuotiaille
Kilpailulisenssi B214 €9 €23 €11-vuotiaille ja nuoremmille (Sporttiturvassa ei omavastuuta)
Sisäsoutulisenssi34 €14 €48 €Vain sisäsoutuun tarkoitettu lisenssi  *)
Kertalisenssi18 €14 €32 €Kertalisenssi on kisakohtainen eli oikeuttaa osallistumaan yhteen määrättyyn kilpailuun **)

*) Sisäsoutulisenssillä ei voi osallistua muiden lajien kilpailuihin. Sisäsoutulisenssin voi lunastaa jäsenseuraan kuulumaton, jolloin seuravalikosta seuraksi valitaan ”Sisäsoutulisenssi”. Mikäli kuulut Melonta- ja Soutuliiton jäsenseuraan, lunasta sisäsoutulisenssin sijaan kilpailulisenssi, joka mahdollistaa kilpailemisen myös kesäkaudella.

**) Esimerkiksi: jos haluat osallistua 2 km ja 10 km lähtöihin, pitää molempiin ostaa kertalisenssi 2 x 32€. Lisenssiä lunastettaessa on merkittävä, mihin kilpailuun osallistuu. Tämä kohta on pakollinen, ennen kuin pääsee siirtymään lisenssin lunastamiseen.

Valitse oma päälajisi lisenssiä lunastettaessa. Lisenssi on voimassa myös muissa harrastamissasi melonta- ja soutulajeissa.

Vakuutus

Lisenssin haltijalla tulee olla kilpaurheilun kattava tapaturmavakuutus. Suomen Melonta- ja Soutuliiton vakuutuskumppani on Pohjola Vakuutus ja lisenssin oston yhteydessä on mahdollisuus ostaa Sporttiturva-vakuutus.

Sporttiturva-vakuutus (06- 21915) tulee voimaan 1.1.2019. Mikäli sinulla on ollut lisenssi kaudella 2018, vakuutus jatkuu katkeamatta, mikäli maksu on maksettu joulu-tammikuun aikana. Mikäli lisenssi lunastetaan myöhemmin, vakuutus on voimassa maksupäivästä klo 24.00 tai maksuhetkestä, mikäli suorituksesta on esittää maksutosite, josta käy ilmi maksuaika. Vakuutus päättyy 31.12.2019. Lunasta lisenssi ajoissa, sillä vakuutus on voimassa myös harjoituksissa.

Lisenssin voit ostaa helposti Suomisport-palvelun kautta

Vuoden 2019 lisenssin voit lunastaa tästä

Tutustu Suomisport-pikaohjeeseen, jossa opastetaan tunnusten luomiseen sekä lisenssin ja vakuutuksen ostoon.

Vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin löydät täältä

Suomisport pikaohje.pdf (2.0 MB)
Pikaohje lisenssin lunastamiseen.
PDF-tiedostoSporttiturva-vakuutuksen tuoteseloste 2019.pdf (45 kB)
Sporttiturva-vakuutuksen tuoteseloste 2019 (A-, B1-, B2- ja sisäsoutulisenssi)
PDF-tiedostoSporttiturva-vakuutuksen tuoteseloste 2019 Kertalisenssi.pdf (43 kB)
Sporttiturva-vakuutuksen tuoteseloste 2019 (kertalisenssi)
Suomisportin rekisteriseloste 12062018.pdf (132 kB)
Henkilötietojen käsittelytoimista

Vahinko sattui – Ota yhteys Pohjola Terveysmestari -palveluun

Pohjola Terveysmestari palvelee numerossa 0100 5225 (joka päivä klo 7-23) tai Pohjola Sairaala -sovelluksessa.
Puhelun hinta on normaali matkapuhelin- tai paikallisverkkomaksu.

Pohjola Terveysmestaripalvelun tarjoaa Pohjola Sairaala Oy.

• Saat Pohjola Terveysmestarilta asiantuntijan arvion oireistasi ja sinut ohjataan tarvittaessa suoraan sopivalle ammattilaiselle hoidettavaksi lähimpään Pohjola Sairaalaan tai Pohjola Vakuutuksen lääkärikumppanin vastaanotolle.
  • Terveysmestari varmistaa maksullisten lääkäripalvelujen yhteydessä mitä vakuutuksesi kattaa ja hoitaa korvausasian puolestasi. Maksat korvattavasta hoidosta paikan päällä vain mahdollisen omavastuun.
  • Jos lääkärikäyntiä ei tarvita, saat selkeät kotihoito-ohjeet, joiden avulla hoidat itsesi kuntoon.
  • Palveluaikojen ulkopuolella tai akuuteissa kiiretapauksissa voit mennä mihin tahansa lääkäriin tai sairaalaan saadaksesi ensiapua. Maksa lääkärikulut ensin itse ja tee sitten vahinkoilmoitus OP-mobiilissa tai OP:n verkkopalvelussa.

Vahingon sattuessa toimintaohjeet löytyvät myös Vahinkoavusta .