Olenmeloja

OLENMELOJA -matalan kynnyksen melonnan konsepti

Melonta- ja Soutuliitto esitteli 19.9.2020 olenmeloja -matalan kynnyksen melonnan konseptin Pajulahden liikuntakeskuskessa. Konsepti sai innostuneen vastaanoton ja useat seurat ilmoittivat heti ottavansa konseptin työkalut käyttöönsä.

Olenmeloja -konsepti on osa matalan kynnyksen melonnan kehittämishanketta, jonka tavoitteena on saada kolmen vuoden henkkeen aikana 10 000 uutta melonnan harrastajaa. Hankekumppaneina ovat Suomen Latu ja Finlands Svenska Idrott ja hanke saa Opetus- ja kulttuuriministeriöltä valtakunnallista liikunnallisen elämäntavan edistämisavustusta.

Olenmeloja -konseptiin kuuluu Meloja1 -peruskurssin sisältö ja materiaali sekä Meloja1 -taitokortti. Olenmeloja verkkosivut, kaikille toimijoille yhteinen Meloja1 -kurssikalenteri, olenmeloja uutiskirje tai blogi ja somekampanjointia sekä tapahtumia.

Tarkoitus on tehdä melontaharrastuksen aloittamiskynnys mahdollisimman matalaksi  palvelemalla melonnasta kiinostuneita potentiaalisia harrastajia "yhden luukun -periaatteella", keräämällä kaikki harrastuksen aloittamiseen tarvittava tieto ja kaikkien toimijoiden kaikki Meloja1 -kurssit yhteen kalenteriin sekä markkinoimalla Meloja1 -kursseja helposti lähestyttävinä, hauskoina ja turvallisina.

Konseptille on tulossa omat some-kanavat.

#olenmeloja -verkkosivut: www.olenmeloja.fi