Suomi meloo ja soutaa -päivä 11.6. – soutamalla ja melomalla voit tehdä hyvää

Melonta- ja Soutuliitto järjestää toisen kerran Suomi meloo ja soutaa -päivän, jolla on tarkoitus houkutella suomalaisia vesille, melomaan ja soutamaan. Tänä vuonna soutamalla ja melomalla voi tehdä myös hyvää.

Suomi meloo ja soutaa -päivän tarkoitus on houkutella suomalaisia sankoin joukoin vesille kesäkuun 11. päivänä. Seurat ja muut toimijat järjestävät pop up -tapahtumia, kuten lajikokeiluja, kursseja tai retkiä. Melojat ja soutajat voivat myös lähteä vesille omatoimisesti ja jakaa sieltä tunnelmia sosiaaliseen mediaan. Tänä vuonna on mahdollista osallistua myös hyväntekeväisyyskeräykseen, jolla autetaan pitämään saaristo ja sisävedet siistinä.

Osallistu hyväntekeväisyyskampanjaan

Tänä vuonna Suomi meloo ja soutaa -päivän yhteydessä tehdään hyvää, kun melojat ja soutajat voivat lahjoittaa liikuttujen kilometrien mukaan haluamansa summan. Voit siis kerätä kilometrejä osallistumalla retkelle, kurssille, koulutukseen tai kilpailuun. Lahjoituskohteena on Pidä Saaristo Siistinä. Esimerkiksi 1 melottu/soudettu kilometri on 1€.

Kaikki 11.6. melovat ja soutavat voivat tehdä oman tunnon ja kunnon mukaisia lahjoituksia Pidä Saaristo Siistinä ry:n lahjoituskanavien kautta. Tarkemmat tiedot lahjoituksen tekemisestä ilmoitetaan myöhemmin ja ne tullaan päivittämään tapahtuman nettisivuille.

Pidä Saaristo Siistinä (PSS ry.) on vesilläliikkujien ympäristöjärjestö. PSS ry tekee työtä puhtaamman saaristo- ja järviluonnon puolesta. Lahjoituksilla tuetaan meri- ja järviluontomme arkista ja tärkeää puhdistustyötä, jonka tuloksista nauttivat kaikki vesillä ja rannoilla liikkuvat ja retkeilevät.

Järjestä pop up -tapahtuma

Seurojen ja muiden toimijoiden toivotaan järjestävän 11.6. pop up -tapahtumia eri puolilla Suomea. Teemapäivän pop up-tapahtumat julkaistaan Suomen Melonta- ja Soutuliiton tapahtumakalenterissa.

Tapahtumainfot järjestäjille

Melonta- ja Soutuliitto järjestää seuroille ja muille toimijoille suunnatun infon tiistaina 12.4. klo. 18:00. Ilmoittautuminen infoon: https://www.suomisport.fi/events/7efa6c79-c48f-4e31-9a23-d3dca8a146f8. Infossa käydään läpi tarkemmin päivän järjestämistä sekä pop up -tapahtumien lisäämistä tapahtumakalenteriin.

Lisätietoja:

Sini Rönnqvist, 044 727 3229, sini.ronnqvist@smsl.fi

Suomalaisia vesille kannustamassa on Pidä Saaristo Siistinä ry:n ja Suomen Melonta- ja Soutuliitto ry:n lisäksi myös Suomen Latu!