Kotiratasoutu 2017 – 2018 käynnistyy 1.9.

29.8.2017 Soutu Yleinen

Kotiratasoutu 2017 – 2018 starttaa 1.9. Nyt on sopiva hetki ottaa yhteyttä kouluhin ja sopia Kotiratasoudun järjestämisestä.

Sisäsoutu on mitä mainion koululiikunnan muoto ja sopii hyvin esim. liikuntapäivän ohjelmaan, mutta myös liikuntatunnille.

Kotiratasoutujen periaate on yksinkertainen: omalla kotipaikkakunnallaan voi soutaa 500 m tuloksen paikkakunnan soutuseuran, hyvin varustetun kuntosalin tai koulun sisäsoutulaitteella (soutuergolla). Tulokset soudetaan ja kirjataan 1.9. – 30.4. välisenä aikana.

Sarjoja on 12: tytöille ja pojille erikseen alakoulun yhdistetty 5-6 luokkalaisten sarja, yläkoulun luokat 7.-9. sekä lukion ja ammattioppilaitosten yhdistetty 1-3 luokka-asteiden sarja. Oppilaan iällä ei ole merkitystä. Kaikki soutavat saman 500 m matkan. Soutuseuran Kotiratasoutuvastaavat keräävät tulokset ja kirjaavat ne liiton tuloslistaan.

Kunkin sarjan valtakunnallisesti kolme parasta soutajaa palkitaan. Liitto toimittaa palkinnot mitalistien kouluille. Toivomus on, että palkitseminen voitaisiin yhdistää johonkin muuhun merkittävään tapahtumaan koululla, esimerkiksi kevätjuhlaan tai muuhun vastaavaan tilaisuuteen.

HUOM!
Myös opettajat voivat soutaa Kotiratasuorituksen.

Kotiratasoudun Finaalitapahtuma

Kotiratasoutu huipentuu toukokuun Kotirata -finaalitapahtumassa, jossa kisataan joukkueilla viestikilpailussa. Kotiratfinaalissa tunnelma on aina katossa koulujen oppilaiden ja opettajien kannustaessa omiaan.

Lisätietoa Kotiratasoudusta: http://www.melontajasoutuliitto.fi/nuoriso/kotiratasoutu/

Finnrowing Oy tukee Kotiratasoutua